Caterpillar CAT 3003 zawory głowicy - ssący i wydechowy
Zawory głowicy silnika Caterpillar CAT 3003, który pracuje w minikoparkach, miniładowarkach - zawór ssący i zawór wydechowy silnika Caterpillar CAT 3003.
Oprócz zaworów głowicy do silnika Caterpillar CAT 3003 w naszym sklepie można znaleźć także takie części jak: termostaty, głowice, bloki silnika, pompy paliwa, tłoki, tuleje itp.
Silniki CAT 3003 są silnikami najczęściej spotykanymi w minikoparkach Caterpillar.
Są to przykładowo takie modele jak:
- Minikoparka Caterpillar 301.5 CAT 3003
- Minikoparka Caterpillar 301.6 CAT 3003
- Minikoparka Caterpillar 301.8 CAT 3003
Podobnymi maszynami, w których pracują silniki z minikoparek, miniładowarek sa:
- NEUSON 38Z3 -Serie AE 02803 9.05- Yanmar 3TNV88-PNS
- NEUSON 38Z3 Serie AG 00573 Yanmar 3TNV88-BPNS
- NEUSON 50Z3 -Serie AD 07125 Yanmar 4TNV88-PNS
- NEUSON 50Z3 Serie AH 00579- Yanmar 4TNV88-BPNS
- NEUSON 501s -Serie DB 00692 Yanmar 3TNV88-XNSS
- NEUSON 501s Serie DC 00738- Yanmar 3TNV88-BDNSS
- NEUSON 2503RDV -Serie AC 01814 Kubota D 1703B
- NEUSON 2503 -Serie AD 01481 Yanmar 3TNE88-ENSR1
- NEUSON 2503 Serie AD 01502- Yanmar 3TNV88-SNS
- NEUSON 2503 Serie AG 00597- Yanmar 3TNV88-BSNS
- NEUSON 3003 -Serie AC 01793 Kubota D 1703EBB-EC1
- NEUSON 3003 -Serie AD 01819 Yanmar 3TNE88-ENSR2
- NEUSON 3003 Serie AD 01820- Yanmar 3TNV88-NNS
- NEUSON 3503 -Serie AC 01799 Kubota D 1703-EBB-EC1
- NEUSON 3503 - Serie AD 01552 Yanmar 4TNE88-ENSR
- NEUSON 3503 Serie AD 01553-AE 01832 Yanmar 4TNV88-WNS
- NEUSON 3503 Serie AG 00593- Yanmar 4TNV88-BWNS
Czy wiesz że…
W praktyce stosunkowo często naprawia się i ustawia regulatory obrotów ciągnika Ursus C-45. Zużyte lub uszkodzone po-wierzchnie osadzenia mimośrodu stałego szlifuje się na szlifierce w celu usunięcia śladów. W razie pęknięcia mimośród stały wymienia się na nowy. Podobnie naprawia się mimośród ruchomy. Jeżeli luz w panewce korbowodu regulatora przekracza 0,5 mm, to panewkę trzeba wymienić. W nowej panewce należy wywiercić jeden otwór na wprost wylotu kanału wydrążonego w trzonie korbowodu, a drugi na wprost otworu ścieku oleju z rynienki. Podobnie wymienia się zużyte tulejki główki korbowodu, przy czym otwór wykonany w niej powinien pokrywać się z wylotem otworu trzonu korbowodu. Przy niedostatecznym smarowaniu regulatora zużywają się stosunkowo szybko tulejki osi ciężarków po przekroczeniu luzu między tulejkami i osiami ciężarków powyżej 0,3-0,5 mm należy je wymienić na nowe. Tulejki po wtłoczeniu rozwierca się na ostateczny wymiar oszlifowanej osi. Pęknięte części regulatora najczęściej wymienia się na nowe. Luz między czopem wałka zderzaka i tulejką powyżej 0,3 mm kwalifikuje tulejkę do wymiany. Przy składaniu regulatora obrotów zgrubienie mimośrodu powinno być skierowane w stronę krótszej sprężyny (dużych obrotów).